Ενέργειες

Αντιπροσωπεία της ΕΛΑΤ (Πρόεδρος, Γενικός Γραμματέας, Νομικός Σύμβουλος μέλος της ΕΛΑΤ – τον ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη βοήθειά του) είχε συνάντηση την 1 Ιουλίου με την Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Τουρισμού για να της εκθέσει και προφορικά τα γνωστά θέματα της ΕΛΑΤ ως προς τα διόδια και την έλλειψη ειδικών χώρων για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα camper stops, και να ενημερώσει το Υπουργείο ως προς την 39η Γενική Πανευρωπαϊκή Συνέλευση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινουμένων Τροχόσπιτων, για την οποία έχουμε προτείνει να γίνει τον Μάιο του 2016 στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Είχε προηγηθεί γραπτή ενημέρωση με επιστολή προς το Υπουργείο την οποία μπορείτε να δείτε εδώ.pdf.

Η εκπρόσωπος του Υπουργείου δήλωσε αναρμοδιότητα ως προς τα διόδια δεδομένου ότι αποτελεί θέμα του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά τόνισε ότι το θέμα της ίδρυσης και λειτουργίας camper stops μπορεί να συμπεριληφθεί σε Προεδρικό Διάταγμα, αφού ψηφιστεί ένα νομοσχέδιο που εκκρεμεί αυτή την εποχή στην Βουλή για τον τουρισμό, και προβλέπει ότι "με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού δύνανται να προσδιορίζονται και άλλα είδη τουριστικών επιχειρήσεων ή εγκαταστάσεων ως εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής, που αποτελούν τµήµα των σύνθετων τουριστικών καταλυµάτων."

Η ΕΛΑΤ θα επανέλθει και ευελπιστεί σε θετικά αποτελέσματα.

Το Camper(διεθνής ονομασία), για τα ελληνικά δεδομένα αυτοκινούμενο και για την Ελληνική Πολιτεία «ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟΣ ΟΙΚΙΣΚΟΣ» είναι ένα σύγχρονο μέσο για τουρισμό και για άνετες και φτηνές διακοπές.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας συνέβαλε στην κατασκευή ενός αυτοκινούμενου οικίσκου με τα χαρακτηριστικά ενός οχήματος απόλυτα φιλικού προς το περιβάλλον και με όλες τις προϋποθέσεις για ποιοτική και άνετη διαβίωση.

Για τους ευρωπαίους είναι καταξιωμένο ως μέσο διακοπών και τουρισμού για πολλές δεκαετίες ενώ για τους έλληνες είναι κάτι το νέο και μόλις της τελευταίας δεκαετίας.

Είναι λογικό να είναι άγνωστο στο ευρύ κοινό και επιπλέον να υπάρχει και έλλειμμα στην ελληνική νομοθεσία με αποτέλεσμα οι αρμόδιες αστυνομικές και όχι μόνο αρχές να το θεωρούν τροχόσπιτο και να το αντιμετωπίζουν ανάλογα.

Διαβάστε περισσότερα: Στάση και στάθμευση των αυτοκινούμενων

Τα μέλη της Λέσχης μας ύστερα από έρευνα που έγινε αποδείχθηκε ότι στο σύνολο τους σχεδόν δεν κινούνται με τα Camperστους αυτοκινητόδρομους και χρησιμοποιούν κατά κανόνα τους παράδρομους.

Αιτία αυτής της επιλογής ως γνωστόν το υψηλό κόστος των διοδίων το οποίο κόστος δυστυχώς αναγκάζει επίσης τους Ευρωπαίους αυτοκινούμενους να μην επιλέγουν την Ελλάδα ως χώρα προορισμού και διακοπών , με αποτέλεσμα τεράστιες οικονομικές και όχι μόνο επιπτώσεις εις βάρος του τόπου μας.

Το μεγάλο αυτό θέμα των υψηλών σε κόστος διοδίων με την πάροδο του χρόνου γίνεται μεγαλύτερο δεδομένου ότι συνεχώς αυξάνουν οι τιμές χωρίς την παραμικρή σκέψη για μείωση αφού οι παραχωρησιούχοι εφαρμόζουν με ακρίβεια την υπογραφείσα σύμβαση που κυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο για να προστατεύσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα.

Λόγω της ιδιαιτερότητας του θέματος και των δυσκολιών που προκύπτουν θα πρέπει τα μέλη μας να γνωρίζουν (τουλάχιστον σε γενικές γραμμές) το υφιστάμενο πλαίσιο της σύμβασης προκειμένου να εκφράζουν την άποψη τους με βάση την γνώση και παράλληλα να διατυπώνουν στα θεσμικά συλλογικά όργανα της Λέσχης υπεύθυνες και τεκμηριωμένες προτάσεις για να συμβάλλουν και αυτά στην καλύτερη κατά το δυνατόν αντιμετώπιση του προβλήματος.

Η Λέσχη τα τελευταία χρόνια με συνεχείς παρεμβάσεις και διαμαρτυρίες τόσο προς το αρμόδιο υπουργείο όσο και προς τους παραχωρησιούχους οι οποίοι ανέλαβαν την μελέτη , κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των αυτοκινητόδρομων, επεδίωξε να διαφοροποιήσει τα τέλη διοδίων προς όφελος των αυτοκινουμένων και να τα εντάξει στην κατηγορία των ελαφρών οχημάτων όπως τα Ι.Χ.Ε αφού λόγω βάρους (μέχρι 3,5 τ.) ανήκουν στην κατηγορία των ελαφρών οχημάτων.

Διαβάστε περισσότερα: Τα Διόδια οι Αυτοκινητόδρομοι και τα Αυτοκινούμενα

Μετά από συνομιλίες με τα μέλη μας και πληροφορίες από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, παραθέτουμε με κάθε επιφύλαξη πληροφορίες για να αποφεύγουμε, όσοι θέλουμε και όταν θέλουμε, τα διόδια.  Εάν διαπιστώσετε ότι κάποια πληροφορία δεν είναι ακριβής, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε για να κάνουμε την αντίστοιχη αλλαγή.    

Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Διόδια Αφιδνών – Θήβας
1. Με πορεία προς Θεσσαλονίκη, βγαίνoυμε από την Εθνική στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου. Στο φανάρι κάνουμε αριστερά και ακολουθούμε τον παράδρομο με μπλε πινακίδες προς Λαμία. Συνεχίζουμε προς Μαλακάσα, Σχηματάρι. Μετά το Σχηματάρι στην 1η ταμπέλα για Θήβα (Ριτσώνα) βγαίνουμε από την Εθνική και πέφτουμε αμέσως κάθετα στον παράλληλο της εθνικής όπου έχουμε στοπ. Περνάμε κάθετα και στρίβουμε αριστερά όπου ο δρόμος μας βγάζει παράλληλα της εθνικής. Θα συναντήσουμε διασταύρωση την οποία περνάμε κάθετα και μετά από κάποια χλμ περνάμε δίπλα από τα πλευρικά διόδια των Θηβών και πέφτουμε πάλι σε διασταύρωση την οποία περνάμε κάθετα. Σχεδόν αμέσως θα κινούμαστε παράλληλα με την εθνική και θα περάσουμε ακριβώς στο πλάι των μετωπικών διοδίων που θέλαμε να αποφύγουμε και αμέσως φτάνουμε στο «90» μέσω του οποίου ξαναμπαίνουμε εθνική. Η καθυστέρηση είναι περί τα 7 λεπτά και τα επιπλέον χλμ 1-2 το πολύ.
2. Βγαίνουμε από την 2η έξοδο για Θήβα, πληρώνουμε τα πλευρικά και βγαίνουμε μετά στο 90. Αξίζει γιατί δεν χάνουμε πολύ χρόνο.

Διαβάστε περισσότερα: Αποφυγή Διοδίων

Την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου, η ΕΛΑΤ συνέχισε την προσπάθεια για τη μείωση των διοδίων των Αυτοκινούμενων Τροχόσπιτων (Α/Τ), με παράσταση δύο μελών του Δ.Σ. της Λέσχης, τόσο στο άμεσα αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων (ΥΑΑΜΥΔ), όσο και στο Υπουργείο Τουρισμού.

Στο Υπουργείο ΑΑΜΥΔ επιδόθηκε επιστολή με τις γνωστές θέσεις μας, που αναφέρθηκαν και αναλύθηκαν στον ειδικό συνεργάτη του γραφείου του Αναπληρωτή Υπουργού Σταύρου Καλογιάννη, αφού ο ίδιος ο Υπουργός ήταν εκείνη την ώρα σε ευρεία σύσκεψη για τα διόδια. Ο συνεργάτης του Κου Καλογιάννη υποσχέθηκε ότι θα περάσει το θέμα στον Αν. Υπουργό και τον υπεύθυνο για τα διόδια διευθυντή του.

Στο Υπουργείο Τουρισμού, υπενθυμίσαμε το αίτημα για την υποστήριξη του ζητήματος από την Υπουργό προς το αρμόδιο Υπουργείο ΑΑΜΥΔ. Μας ζητήθηκε και αφήσαμε στην Γραμματέα του γραφείου της Υπουργού πρωτοκολλημένο αντίγραφο της επιστολής που επιδόσαμε στο Υπουργείο ΑΑΜΥΔ, για χρήση του στην παρέμβαση, όπως μας υποσχέθηκαν, προς τον Αν. Υπουργό ΑΑΜΥΔ.

Θα παραμείνουμε σε επαφή και με τα δύο Υπουργεία για κάθε συνέχεια.

Back to top